Subject: FW: Raasiku valla Teemeistri tee JJT 11318 km 0,01-0,35
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 2 Jul 2025 12:43:02 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Arvo Vahtra <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 2, 2025 12:36 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Raasiku valla Teemeistri tee JJT 11318 km 0,01-0,35

Tere.

Punkt 3 osas toimus oluline muutus. Peale arutamist tellija esindajaga
(Arvo Täks) tuli vallast otsus, et kitsendame jalgteed 2,0m-ni. Sellega
tekib igale poole sõidutee ja jalgtee vahele eraldusriba. Trassi lõpuosas
PK 2+60-3+55 ei ole võimalik sõiduteest eemale nihutada kitsaste olude
tõttu. Seal on siis tagatud sõiduosa laius 3,25m ning jalgtee 2m ja
ohutusriba 0,5m. Sellega seoses kiireloomuline küsimus, et kas selle 90m
äärekiviga lõigu jaoks on ilmtingimata vajalik täismahus geoloogiline
uuring tellida või saame projekti kooskõlastusse saata ka surfidest saadud
pinnaseinfot kasutades?

Punkt 7 on pisut segane. Ega seal pole ometi mõeldud, et jalgtee
projektiga peaks hakkama sõiduteed laiemaks ehitama?

Lisan kirjale ka uuendatud asendiplaani.

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 17. juuni 2025 16:43
Adressaat: Arvo Vahtra <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Raasiku valla Teemeistri tee JJT 11318 km 0,01-0,35

Tere.

Tänan eskiisi eest.

Selgituseks, et eskiisi staadiumis saame anda tagasisidet eelkõige
kergliiklustee paiknemise, sh kergliiklustee ja  riigitee vahelise
ohutusriba laiuse kohta. Samuti juhime tähelepanu üldisele põhimõttele, et
eelistada tuleks lahendust, kus  sõidutee ja kergliiklustee on eraldatud
nõuetekohase ohutusribaga. Ohutusribaga lahendus tagab liiklejatele
suurema ohutuse, jalakäijatele kasutusmugavuse, sademevete ärajuhtimise,
teehoolde (lume vallitamine).

Kergliiklustee kavandamisel riigitee serva (äärekiviga lahendus) tuleb
arvestada asjaoluga, et äärekiviga kaasneb üldjuhul riigitee laiendamise
vajadus (riigiteel ei tohi liiklusruum äärekivi tõttu kitseneda, tagatud
peab olema vajalik sõiduraja laius, lisaks rentsliriba). Kindlasti kulukam
lahendus.

Annan esmase tagasiside esitatud asendiplaani põhjal.

1.	Äärekiviga lõikudes tuleb riigiteel tagada äärekivi poolses küljes
normide kohane sõiduraja laius (30 km/h korral 2,75m+0,5m riigitee
mõttelisest teljest mõõdetuna). Vajadusel tuleb sõiduteed laiendada. Seal
tuleks ka riigitee seisundile hinnang anda (tundub amortiseerunud), kas
äärekivi panek on tehniliselt teostatav.

Soovitame alternatiivina kaaluda  ohutusribaga eraldamise varianti -  teha
kitsam kergliiklustee ja nihutada vastu kinnistute piir.

2.	Äärekiviga lahenduse korral tuleb kergliiklusteel ette näha 0,5m
laiune ohutusriba (nt erineva kattega).
3.	Tasub kaaluda (koostöös tellijaga), kas on põhjendatud 3,0m laiuse
(äärekiviga lõigus ilmselt 2,5m+0,5m ohutusriba) kergliiklustee
kavandamine. Riigitee 11317 ääres on olemasolev kergliiklustee 2,0m
laiune.
4.	Kui kergliiklustee projekteeritakse erandkorras riigitee muldele
(äärekiviga lahendus), siis tuleb teha geoloogilised uuringud riigitee
muldkeha kohta.
5.	Ohutusribaga eraldatud lõikudes tuleks riigitee alust maad
paremini ära kasutada (nihutada kergliiklustee võimalikult kinnistute
piiri äärde) , et saaks laiema vaheriba, kuhu lund lükata ja vett
immutada, samuti suureneks kasutusmugavus.
6.	Teemeistri 4, määrata konkreetne mahasõidu asukoht, kus äärekivi
alla lasta, mitte kogu platsi ulatuses
7.	Teemeistri 4 ees tagada riigitee raja laius teljest 3,25m ja
vertikaaliga sademevete ärajuhtimine.
8.	Soovitame Teemeistri 4 kinnistu kogu ulatuses minna
kergliiklusteega kinnistu piiri vastu, oleks väike võit.
9.	Soovitame Teemeistri 6,8,10 ees minna vastu kinnistu piiri minna

NB! Eriosadele (sh valgustus) edastan siis, kui kergliiklustee trass on
lõplikult paigas.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, May 26, 2025 4:43 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Raasiku valla Teemeistri tee JJT

Tere.

Saadan esimese põhimõttelise lahenduse ülevaatamiseks ja arvamuste
saamiseks. Joonisele ei ole veel kantud JJT valgustust. Soovime lahendust
läbi arutada projekteerimise algstaadiumis, kuna kogu ulatuses tuleb JJT
riigtee nr 11318 alusele maale. Teekoridor on suhteliselt kitsas ning ei
võimalda ühtlast eraldusriba laiust jätta sõidutee ning JJT vahel.

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

5116931